keskiviikko 11. joulukuuta 2013

aksakisoja ja noutotreeniä

Pakko antaa kisaraportti sunnuntailta ATT:n kisoista.

Olin ilmoittanut Pelin kolmeen starttiin ja suurin keskittyminen oli starteissa. Pyhästi päätin että tänään se pysyy. Psyykkasin itseni oikeaan mielentilaan ja selkeään toimintaan ja haha, sehän toimi!

Eka startti oli hypäri. Siinä jätin koiran lähtöön ja kävelin kakkosesteelle, Peli nousi ja kun yritin saada sen takaisin istumaan lähti se kävelemään minua kohti ja ylitti lähtölinjan. Minä plikka kävelin uudelleen starttiin ja jätin koiran uudestaan (mistä toki hylkäännyimme) ja sitten lähdimme radalle MINUN päätökselläni. Rata meni onneksi pipariksi myöhemmin yhdessä putkeen karkaamisessa, että ei harmittanut toi alun sakkaaminen yhtään.

Toiseen starttiin menin vielä astetta päättäväisempänä. Jätin koiran, kävelin kakkosesteelle, pysähdyin, käännyin katsomaan lähdössä vakaasti istuvaa koiraani, nostin käden ja kutsuin radalle. Täydellinen startti siis! Ratakin oli hyvä lentokeinua lukuunottamatta. Koira tuli ohjaukseen hienosti, suoritti kepit tyynen itsevarmasti, vain se keinu, jolle tultiin putkesta pituuden kautta todella kovaa vauhtia johti läpijuoksuun käskytyksestäni huolimatta. Uusin keinun ja siitä sitten HYL.

Kolmas rata. Pysyi lähdössä, irtosi, tuli ohjaukseen, haki hienosti kepit, teki upeat pysähdykset kontakteille....mutta sitten. Se edellisen radan keinu kummitteli mun mielessä, autoin siinä ihan luvattoman paljon ja kun rytmi hajosi, olin liikaa muurilla saattamassa ja myöhästyin seuraavasta valssista ja PAM koira ohi hypyn. No, kielto-vitosella maaliin ja podiumille pokkaamaan 3. palkinto.



Vaikka tuloksilla ei juhlittu olen sunnuntain kisoihin enemmän kuin tyytyväinen. Nyt sain itseni toimimaan kunnolla, ja koira oli oikeassa mielentilassa ekaa rataa lukuunottamatta. Kisaaminen oli nautinto.

Tottista on treenailtu tasaisesti juoksujen päätyttyä. Ja se nouto, se alkaa nyt olla hyvällä mallilla. Toki on vielä matkaa siistiin noutoon ilman apuja, mutta nyt se noutaa ja luovuttaa niinkuin on tarkoitus :) Ohessa video Pelin viikon takaisesta noudosta ja matkasta siihen pisteeseen. Videossa näkyvät osa-alueet joita työstettiin monin eri variaatioin (itse noutoon lähtö ja esineen nostaminen, esineen kantaminen ja sitten pitäminen ja luovutusasento ja käsihäiriöt siinä) ja viimeisenä se "valmis" nouto. Olen NIIIIIIIN onnellinen :)




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti